Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 Latinović M., 2008, vol. XIII:49/50, ID: 7.2008.49-50.13[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 232 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 232 rečenica) [pdf]
n1Carbon Market n1“Karbonsko” tržište
n2Milica Latinovi] n2Milica Latinovic
n3Faculty of Organizational Sciences n3Fakultet organizacionih nauka
n4XI International Symposium SymOrg 2008, 10th - 13th. n4XI Internacionalni Simpozijum SymOrg 2008, 10.-13.
n5September 2008, Belgrade, Serbia n5Septembar 2008, Beograd, Srbija
n6The corporate social responsibility is a process driven by globalization, deregulation and privatization. n6Korporativna društvena odgovornost predstavlja proces koji je pokrenut globalizacijom, deregulacijom i privatizacijom.
n7Proponents of corporate social responsibility are keen to demonstrate that the businesses have responsibilities beyond the production of goods, services and profit making, n7Pristalice koncepta korporativne društvene odgovornosti žele da prikažu da organizacije nisu samo odgovorne za proizvodnju dobara i usluga, ne samo za stvaranje profita, već da njihova odgovornost seže mnogo dalje.
n8and that socially responsible businesses can help solve important social and environmental problems. n8Društveno odgovorna organizacija može pomoći da se razreše važni problemi vezani za društvo i ekologiju.
n9Hence, businesses perform best when they play a strong role in the communities in which they operate. n9Takodje može se reći da organizacije postižu najbolje rezultate kada imaju značajnu ulogu u društvenoj zajednici u kojoj funkcionišu.