Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 Vasilski, 2013, No. 37, ID: 3.2013.37.1[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 364 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 364 rečenica) [pdf]
n1MINIMALISM IN ARCHITECTURE: MATERIALS AS AN INSTRUMENT OF PERCEPTION IMMATERIAL REALITY n1MINIMALIZAM U ARHITEKTURI MATERIJALI KAO INSTRUMENTI PERCEPCIJE NEMATERIJALNE REALNOSTI
n2Dragana Vasilski n2Dragana Vasilski
n3ABSTRACT: n3Apstrakt:
n4Materials, as an instrument for authors report of his ideas and puts them into the space and time, is a recurring theme of architecture, from the time of Vitruvius triad (firmitas). n4Materijali, kao instrumenti kojima autor saopštava svoje ideje i smešta ih u prostor i vreme, predstavljaju stalnu temu arhitekture, još iz vremena vitruvijanske trijade (firmitas).
n5In minimalism, materials shape space and express its essence, which is the irreducible minimum. n5U minimalizmu materijali oblikuju prostor i izražavaju njegovu suštinu koja se nalazi u nesvodljivom minimumu.
n6The approach in this paper is methodologically defined by architecture domain that is art within it, therefore what the visual means are materials, with the aspiration to discover meaning in what we see. n6Pristup u radu je metodološki definisan domenom arhitekture koji je ono umetničko u njoj, dakle vizuelnim sredstvima koja materijali predstavljaju, sa težnjom da se otkrije značenje u onom što vidimo.
n7The principles of visual perception are primarily active in the field of law perceptions reached by the psychology of perception, specifically the theory called Gestalt. n7Principi vizuelnog doživljaja prvenstveno deluju u području zakona percepcije do kojih je došla psihologija opažaja, konkretno teorija koja se naziva geštalt.
n8As the material contained in the tangible components, and sentient, such a relationship is required for duality of materialization, which is achieved by the use of their material expression of immateriality. n8Kako su u materijalima sadržane komponente opipljivog, ali i osećajnog, za ostvarivanje njihovog odnosa potreban je dualitet u materijalizaciji koji se postiže upotrebom materijala kroz njihov izraz nematerijalnosti.
n9This expression gives the truth of immateriality (natural materials), tactile value (structure and texture) and the "movement" of the material (the ability to transform). n9Taj izraz nematerijalnosti daju istinitost (prirodnih materijala), taktilna vrednost (struktura i tekstura) i „pokret” materijala (sposobnost transformacije).