Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 Designing effective multiple-choice questions for assessing learning outcomes / Jasmina Jovanovska = Dizajniranje efikasnih pitanja višestrukog izbora za ocenjivanje ishoda učenja / Jasmina Jovanovska[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 182 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 182 rečenica) [pdf]
n1ABSTRACT: n1SAŽETAK:
n2Nowadays, multiple-choice question tests (MCQ tests) present a popular tool for assessing learning outcomes because they are flexible, relatively easy to implement and grade, and able to assess large content in a short time. n2Testovi višestrukog izbora danas predstavljaju popularan alat za ocenjivanje ishoda učenja jer su fleksibilni, relativno jednostavni za sprovođenje, a omogućavaju i ocenjivanje sadržaja velikog obima za kratko vreme.
n3More important is the fact that these questions are versatile and reliable, which increases their attractiveness. n3Mnogo važnija činjenica je da su ova pitanja svestrana i pouzdana, što povećava njihovu atraktivnost.
n4Additionally, the examiners can use question sets in their assessments that are already prepared for previous courses or are available online. n4Osim toga, za potrebe ocenjivanja ispitivači mogu koristiti kolekcije pitanja koje su već pripremljene za prethodne kurseve ili su dostupne onlajn.
n5On the other hand, many authors argue that MCQs are commonly used to assess cognitive skills on lower levels as defined by Bloom’s taxonomy. n5S druge strane, mnogi autori tvrde da se pitanja višestrukog izbora obično koriste za ocenu kognitivnih sposobnosti nižih nivoa, definisanih Blumovom taksonomijom.
n6However, the comprehensive analyses confirm that this type of assessment tool has the capacity to evaluate certain higher-order thinking. n6Međutim, sveobuhvatne analize potvrđuju da ova vrsta alata za ocenjivanje omogućava i procenu mišljenja višeg reda.
n7KEYWORDS: Multiple-choice question tests, levels of cognition, diffculty index, discrimination index n7KLjUČNE REČI: testovi višestrukog izbora, kognitivni nivoi, indeks težine zadatka, indeks diskriminacije zadatka
n8Assessment is the systematic collection and analysis of information to im-prove student learning (Stassen et al., 2001). n8Ocenjivanje je sistematsko prikupljanje i analiziranje informacija radi poboljšanja učenja (Stassen et al., 2001).
n9The measurement of student learning through assessment is important because it provides useful feedback to both teachers (examiners) and students about the extent to which students are successfully meeting course learning objectives. n9Merenje učenja putem ocenjivanja je važno jer pruža korisnu povratnu informaciju i nastavnicima (ispitivačima) i učenicima o tome u kojoj meri učenici ispunjavaju ciljeve učenja jednog nastavnog predmeta.