Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 Games on Multiword Expressions for Community Building / Cvetana Krstev, Agata Savary = Igre sa polileksičkim jedinicama za bolje povezivanje naučne zajednice / Cvetana Krstev, Agata Savari[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 233 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 233 rečenica) [pdf]
n1ABSTRACT: n1SAŽETAK:
n2In this paper we present games focusing on multiword expressions (MWEs) – word combinations that exhibit unexpected lexical, syntactic, semantic, pragmatic and/or statistical properties. n2U ovom radu prikazujemo igre u čijem fokusu su polileksičke jedinice – kombinacije reči koje pokazuju neočekivana leksička, sintaksička, semantička, pragmatička ili statistička svojstva.
n3These games were based on a multilingual collection of MWEs contributed by the members of a scientific network specialized in natural lan-guage processing. n3Ove igre se zasnivaju na višejezičnoj kolekciji polileksičkih jedinica koju su stvorili članovi naučne mreže, stručnjaci za obradu prirodnih jezika.
n4We describe the data collection process and their exploitation for a cross-lingual alignment game of MWEs with common meanings, a pantomime and quizzes based on idioms referring to nationalities. n4U radu opisujemo proces prikupljanja podataka i njihovo korišćenje u igri uparivanja polileksičkih jedinica istog značenja u raznim jezicima, kroz pantomimu i kviz koji pominju idiome u kojima se pominju nacionalnosti.
n5With these games the linguistic variety and richness of the PARSEME action members were leveraged in order to increase the networking effect. n5U ovim igrama je korišćena jezička raznovrsnost i bogatstvo članova akcije PARSEME da bi se učvrstila njihova međusobna povezanost.
n6KEYWORDS: multiword expressions, idioms, games, lexical resources. n6KLjUČNE REČI: polileksičke jedinice, idiomi, igre, leksički resursi.
n7Learning through play is a renowned principle in education, as a means of effective development of social, cognitive and emotional skills, mainly in children. n7Učenje kroz igru je poznati pristup učenju, kao sredstvo za efikasan razvoj društvenih, kognitivnih i emocionalnih veština, posebno kod dece.
n8In scientific research the so-called serious games and games with a purpose, often based on data crowdsourcing, can be used to turn user’s entertainment into a profit for a particular research task. n8U naučnom istraživanju se takozvane „ozbiljne igre“ ili „igre sa svrhom“, koje se često zasnivaju na grupnoj raspodeli rada, mogu upotrebiti da se iskoristi korisnikovo uživanje u igri za obavljanje nekog istraživačkog zadatka.
n9In this paper we address the use of games on the periphery of scientific research: in community building. n9U ovom radu bavimo se igrama zasnovanim na grupnoj raspodeli rada koje su upotrebljene na margini naučnog istraživanja, a za povećanje povezanosti naučne zajednice.