En/De/Fr/It- (first 9 out of 233 sentences)
[pdf] |
Srpski - (prvih 9 od 233 rečenica)
[pdf]
|
n1 | ABSTRACT: | n1 | SAŽETAK: |
n2 | In this paper we present games focusing on multiword expressions (MWEs) – word combinations that exhibit unexpected lexical, syntactic, semantic, pragmatic and/or statistical properties. | n2 | U ovom radu prikazujemo igre u čijem fokusu su polileksičke jedinice – kombinacije reči koje pokazuju neočekivana leksička, sintaksička, semantička, pragmatička ili statistička svojstva. |
n3 | These games were based on a multilingual collection of MWEs contributed by the members of a scientific network specialized in natural lan-guage processing. | n3 | Ove igre se zasnivaju na višejezičnoj kolekciji polileksičkih jedinica koju su stvorili članovi naučne mreže, stručnjaci za obradu prirodnih jezika. |
n4 | We describe the data collection process and their exploitation for a cross-lingual alignment game of MWEs with common meanings, a pantomime and quizzes based on idioms referring to nationalities. | n4 | U radu opisujemo proces prikupljanja podataka i njihovo korišćenje u igri uparivanja polileksičkih jedinica istog značenja u raznim jezicima, kroz pantomimu i kviz koji pominju idiome u kojima se pominju nacionalnosti. |
n5 | With these games the linguistic variety and richness of the PARSEME action members were leveraged in order to increase the networking effect. | n5 | U ovim igrama je korišćena jezička raznovrsnost i bogatstvo članova akcije PARSEME da bi se učvrstila njihova međusobna povezanost. |
n6 | KEYWORDS: multiword expressions, idioms, games, lexical resources. | n6 | KLjUČNE REČI: polileksičke jedinice, idiomi, igre, leksički resursi. |
n7 | Learning through play is a renowned principle in education, as a means of effective development of social, cognitive and emotional skills, mainly in children. | n7 | Učenje kroz igru je poznati pristup učenju, kao sredstvo za efikasan razvoj društvenih, kognitivnih i emocionalnih veština, posebno kod dece. |
n8 | In scientific research the so-called serious games and games with a purpose, often based on data crowdsourcing, can be used to turn user’s entertainment into a profit for a particular research task. | n8 | U naučnom istraživanju se takozvane „ozbiljne igre“ ili „igre sa svrhom“, koje se često zasnivaju na grupnoj raspodeli rada, mogu upotrebiti da se iskoristi korisnikovo uživanje u igri za obavljanje nekog istraživačkog zadatka. |
n9 | In this paper we address the use of games on the periphery of scientific research: in community building. | n9 | U ovom radu bavimo se igrama zasnovanim na grupnoj raspodeli rada koje su upotrebljene na margini naučnog istraživanja, a za povećanje povezanosti naučne zajednice. |