Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 Ferencova M., 2008, vol. XIII:49/50, ID: 7.2008.49-50.9[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 64 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 64 rečenica) [pdf]
n1Approaches to Non-verbal Communication in the Management of Organisation n1Pristupi neverbalnoj komunikaciji u upravljanju organizacijom
n2Martina Ferencova n2Martina Ferencova
n3XI International Symposium SymOrg 2008, 10th - 13th. n3XI Internacionalni Simpozijum SymOrg 2008, 10.-13.
n4September 2008, Belgrade, Serbia n4Septembar 2008, Beograd, Srbija
n5Non-verbal communication - communicating meanings by means of non-verbal clues (facial expressions, gesticulation, posturics, proxemics) is an inseparable part of communication in corporation. n5Neverbalna komunikacija - saopstavanje značenja pomoću neverbalnih znakova (izrazima lica, gestikulacijom, položaja tela, rastojanja između sagovornika) predstavlja neodvojivi deo komunikacije u korporaciji.
n6Apart from supplementing verbal communication it unmasks emotional part of personality of communicators . n6Pored toga sto dopunjava verbalnu komunikaciju, neverbalna komunikacija otkriva emotivni deo ličnosti koja učestvuje u komunikaciji.
n7In this article we focus on the mapping of superiors’ use of facial expressions and proxemics in communication with subordinates in a transport company in Kosice. n7U ovom radu fokusiramo se na mapiranje izraza lica i rastojanja između sagovornika nadređenog u komunikaciji sa podređenima u prevozničkoj firmi u Kosicama.
n8We analyse data collected by means of a questionnaire. n8Analiziraćemo podatke prikupljene primenom upitnika. Uvod
n9 n10Introduction Interpersonal communication is interaction by means of symbols (Vybiral 2000, p. 19). n9 n10Komunikacija između ljudi predstavlja sporazume va-nje putem simbola (Vybi'ral, 2000, str. 19).