Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 INTERA, 2004, ID: 6.86.1[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 632 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 632 rečenica) [pdf]
n1EXECUTIVE SUMMARY n1REZIME
n2The Common Country Assessment (CCA)1 of the United Nations System in the State Union of Serbia and Montenegro is a major tool for the implementation of Secretary General's Reform Programme for the United Nations system launched in 1997. n2Zajednička procena situacije u zemlji (CCA)1 sistema Ujedinjenih nacija u državnoj zajednici Srbije i Crne Gore je glavno oruđe za primenu Programa reforme sistema Ujedinjenih nacija, pokrenutog 1997. godine od strane Generalnog sekretara.
n3The purpose of the assessment is to establish a common analytical foundation for use by agencies of the UN system to plan their activities in support of national priorities, with a focus on the Millennium Declaration and the Millennium Development Goals (MDGs). n3Namena ove procene je da ustanovi zajednički analitički temelj, za upotrebu samih agencija UN sistema, u planiraju sopstvenih aktivnosti na polju podrške nacionalnim prioritetima, sa fokusom na Milenijumsku deklaraciju i Milenijumske ciljeve razvoja (MCR).
n4By adopting a human rights-based approach to its analysis of human development, the CCA aims to add value to the work already undertaken in the Poverty Reduction Strategy Papers for both Serbia and Montenegro, (PRSPs) and to highlight a number of issues where it feels further attention is merited by policy-makers, and where the support of UN system agencies can make a worthwhile contribution over the years to come. n4Zajednička procena situacije u zemlji ima za cilj da poboljša rad koji je Strategija za smanjenje siromaštva već pokrenula i u Srbiji i u Crnoj Gori i da naglasi mnoga druga pitanja koja zaslužuju dodatnu pažnju kreatora politike, i gde podrška agencija UN sistema može da pruži koristan doprinos u godinama koje predstoje.
n5For these reasons, the CCA strategic analysis covers the following main areas: Human Development, Governance and the Rule of Law, Security of Persons, and, Environment. n5Iz datih razloga, strateška analiza Zajedničke procene situacije u zemlji pokriva sledeće glavne oblasti: Humani razvoj, Upravljanje i vladavina prava, Bezbednost ljudi i životna sredina.
n6Human Development n6Humani razvoj
n7A human rights-based approach provides a vision of what human development should strive to achieve based on the values, principles and standards embraced in the UN Charter, the 1948 Universal Declaration of Human Rights, and the legally binding international human rights treaties and conventions that have been ratified world wide (including by Serbia and Montenegro, see Annex). n7Pristup zasnovan na ljudskim pravima daje viziju onoga čemu bi humani razvoj trebalo da teži u ostvarivanju, zasnovan na vrednostima, principima i standardima usvojenim u Povelji Ujedinjenih nacija, Univerzalnoj deklaraciji o ljudskim pravima iz 1948. godine i zakonski obavezujućim ugovorima i konvencijama ratifikovanim širom sveta (uključujući i Srbiju i Crnu Goru, videti aneks).
n8This approach uses the human rights principles and legal norms as a coherent framework for conducting a comprehensive analysis of the conditions of poverty and for defining goals and objectives that strive to ensure accountability and specific results in poverty reduction efforts. n8Ovaj pristup koristi principe ljudskih prava i zakonske norme kao dosledan okvir za izvođenje sveobuhvatne analize uslova siromaštva i za definisanje ciljeva koji teže da obezbede specifične rezultate u naporima da se smanji stopa siromaštva.
n9Thus, this CCA is guided by the following human rights principles: universality, equality and non-discrimination, participation and inclusion, and accountability. n9Na taj način, ova Zajednička procena situacije u zemlji je vođena sledećim principima ljudskih prava: univerzalnost, jednakost, odsustvo diskriminacije, učešće, uključivanje i odgovornost.