Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 [About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 70 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 70 rečenica) [pdf]
n1Regional University Network on Governance and Management of Higher Education in South East Europe n1Regionalna univerzitetska mreža o upravljanju i menadžmentu visokog obrazovanja u zemljama jugoistočne Evrope
n2UNESCO-CEPES / European University Association (EUA) Conference on "The External Dimension of the Bologna Process: South-East European Hgher Education and the European Higher Education Area in a Global World" n2EUA UNESCO-CEPES / Evropska asocijacija univerziteta (EUA) Konferencija o "Spoljašnjoj dimenziji Bolonjskog procesa: Položaj visokog obrazovanja jugoistočne Evrope i evropskog prostora visokog obrazovanja u svetu"
n3Bucharest, Romania, 6 - 8 March 2003 n3Bukurešt, Rumunija, 6--8. marta 2003. godine
n41. Background n4Uvodne informacije
n5 The participants in the UNESCO-CEPES/EUA Conference, organized within the framework of the Project "Regional University Network of Governance and Management of Higher Education in South East Europe (SEE)", explored the following topics: n5Učesnici konferencije UNESCO-CEPES/EUA, koja je organizovana u okviru projekta Regionalna univerzitetska mreža o upravljanju i menadžmentu visokog obrazovanja u jugoistočnoj Evropi", razmatrali su sledeće teme:
n6- challenges and opportunities facing higher education systems and institutions participating in the project (Albania, Bosnia-Herzegovina, Croatia, The Former Yugoslav Republic of Macedonia, Kosovo, Montenegro and Serbia) in the context of the Bologna Process; n6- izazovi i mogućnosti sa kojima se, u kontekstu Bolonjskog procesa, suočavaju sistemi i institucije visokog obrazovanja, koji učestvuju u projektu;
n7- challenges to academic values and to the organization of academic work at a time of increasing globalization; n7- pitanja akademskih vrednosti i organizacije akademskog rada u doba sve veće globalizacije;
n8- higher education as a public good and its significance for higher education in the region; n8- visoko obrazovanje kao javno dobro i njegov značaj za visoko obrazovanje u regionu;
n9- quality assurance, accreditation and recognition of qualifications as regulatory mechanisms in the European Higher Education Area in the context of the applications of Albania, Bosnia-Herzegovina, Former Yugoslav Republic of Macedonia, Serbia and Montenegro to join the Bologna Process, bearing in mind the letters sent by the Bologna Follow Up Group (BFUG) inviting applicant countries to review their achievements so far and set out their plans in relation to the objectives of the Bologna Declaration and the Prague Communiqué. n9- osiguranje kvaliteta, akreditacija i priznavanje stečenih kvalifikacija, kao kontrolni mehanizmi u evropskom prostoru visokog obrazovanja u kontekstu pristupanja Albanije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Srbije i Crne Gore Bolonjskom procesu, i imajući u vidu pisma kojima Grupa za dalje praćenje Bolonjskog procesa poziva zemlje kandidate da preispitaju svoje dosadašnje rezultate i usklade svoje planove sa ciljevima Bolonjske deklaracije i Saopštenja sa sastanka ministara u Pragu.