Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 BAEKTEL 3.1, 2014, ID: 5.2014.3.1[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 136 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 136 rečenica) [pdf]
n1Implementation of OER procedures and guidelines through development of BAEKTEL nodes in WB PC n1Implementacija OER procedura i uputstava kroz razvoj BAEKTEL nodova u WB PC
n21 Introduction n21 Uvod
n3This document describes the BAEKTEL network and resource topology and the accompanying platforms, which resulted from procedures and guidelines for creating OER content developed within Dev 2.1 and the conceptual design of the ICT solution developed within Dev 2.3. n3U ovom dokumentu opisani su topologija BAEKTEL mreže i resursa, kao i pratece platforme, koji su rezultat procedura i smernica za kreiranje OER sadržaja razvijenih u okviru Dev 2.1 kao i konceptualnog dizajna IKT rešenja razvijenog u okviru Dev 2.3.
n4Within the BAEKTEL network all WB partner institution involved in producing OER content are expected to implement the procedures and guidelines by creating a network node, where the necessary hardware and software equipment to support the acquiring, assembling and publishing of OER content will be installed. n4U okviru BAEKTEL projekta ocekuje se da sve partnerske institucije sa Zapadnog Balkana koje su ukljucene u stvaranje otvorenih obrazovnih resursa kreiraju mrežne cvorove na kojima ce biti instaliran neophodan softver i hardverska oprema za podršku prikupljanju, postavljanju i publikovanju otvorenih obrazovnih resursa.
n52 Procedures and guidelines in practice n52 Procedure i uputstva u praksi
n6WB network nodes should support the main objective of the project, that is, the creation of educational content in different subject areas from both academia and enterprises. n6Svaki mrežni cvor treba da podrži glavni cilj projekta koji podrazumeva kreiranje obrazovnog sadržaja iz razlicitih predmetnih oblasti od strane akademskih ustanova i privrede.
n7It is expected that the OER materials will be created and published in various forms. n7Ocekivano je da nastavni materijali budu kreirani i publikovani u razlicitoj formi.
n8The form will depend on the OER creator’s decision which material to choose, how to use it and in case it pertains to a course, how to adapt it to the context of the course, and integrate it into learning activities [1]. n8Forma obrazovnog materijala zavisice od odluke kreatora otvorenog obrazovnog resursa koji ce materijal odabrati, nacina njegovog korišcenja, i u slucaju da se radi o kursu, prilagodavanja ciljevima kontekstu kursa i integraciji u nastavne aktivnosti. [1]
n9The software and hardware within BAEKTEL nodes should thus support different forms of educational content, combining textual and multimedia materials, such as textbooks, reading materials, presentations, videos, audio recordings, animation and photography. n9Softver i hardver u okviru BAEKTEL mrežnih cvorova treba da omoguce kreiranje i publikovanje razlicitih formi obrazovnih sadržaja koje ce kombinovati tekstualne i multimedijalne sadržaje, poput udžbenika, skripti, video snimaka, audio zapisa, animacija i fotografija.