Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]

 Zdravkova, 2010, vol. XI:2, ID: 1.2010.2.1[About]



En/De/Fr/It- (first 9 out of 412 sentences) [pdf] Srpski - (prvih 9 od 412 rečenica) [pdf]
n1E-LEARNING 2.0 AND ITS IMPLEMENTATION n1ELEKTRONSKO UČENjE 2.0 I NjEGOVA PRIMENA
n2Katerina Zdravkova* Faculty of Natural Sciences and Mathematics, Institute of Informatics Skopje, Macedonia n2Katerina Zdravkova* Prirodno-matematički fakultet, Institut za informatiku Skoplje, Makedonija
n3Abstract: Evolution is a continuous and unavoidable process of gradual transformation from one state into another. n3Apstrakt: Evolucija predstavlja kontinualan i neizbežan proces postepenog prelaza iz jednog stanja u drugo.
n4Starting from 1981 when first "computing environment for academic use" was established at Carnegie Mellon, learning progressed from traditional learning towards E-learning. n4Počevši od 1981.kada je uspostavljeno prvo "računarsko okruženje za akademsku upotrebu" u Karnegi Melonu (Carnegie Mellon), učenje je napravilo korak od tradicionalnog učenja ka elektronskom učenju.
n5In the 21st century, evolution of communication and collaboration has been even more dramatic. n5U XXI veku, evolucija komunikacije i kolaboracije još je dramatičnije izražena.
n6People intensively employ social networking for private and professional purposes. n6ljudi intenzivno koriste društveno umrežavanje u privatne i profesionalne svrhe.
n7Novel communication trends affected E-learning transforming it into E-learning 2.0. n7Najnoviji trendovi komunikacije doprineli su da se Elektronsko učenje transformiše u Elektronsko učenje 2.0.
n8This paper presents an example of this tendency. n8Ovaj članak predstavlja primer te tendencije.
n9It starts with an analogy between goods and acquiring knowledge and skills, and continues with an introduction of two constituents of E-learning 2.0. n9Počinjemo sa analogijom između kupovine robe i sticanja znanja i veština, a nastavljamo uvođenjem dve komponente Elektronskog učenja 2.0.