A Model of Supply Chain with Possible Transshipmens Between Retails | Model lanca snabdevanja sa preraspodelom zaliha između maloprodajnih objekata |
Management, [pdf] | Menadžment, [pdf] |
ID: 7.2010.54.3 Number: 54 Volume: XV Year: 2010 UDC: 005.552.1 ; 658.7/.8 [tmx] [bow] |
Mohamed Abu Gaben1, , Institution: Al Quds Open University, Gaza, Palestine Mail: mohamedgubeen@yahoo.com | Mohamed Abu Gaben1, , Institucija: 1Al Quds Open University, Gaza, Palestine E-pošta: mohamedgubeen@yahoo.com |
Slobodan Krčevinac Institution: Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade | Slobodan Krčevinac Institucija: Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu |
Mirko Vujošević Institution: Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade Mail: mirkov@fon.bg.ac.yu | Mirko Vujošević Institucija: Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu E-pošta: mirkov@fon.bg.ac.yu |
Abstract A supply chain with three stages - manufacturer, distributor and retail facilities - is considered. Stochastic demand
is met on retail level. Retail facilities replenish their inventory periodically from the distribution centre and this
is supplied from manufacturer on a periodical basis. Retail inventory is reviewed at the end of each period and
new order is placed to the distribution centre. The following two supplying replenishment rules are considered:
a) there is no transshipment between retails, and b) transshipment between retails is allowed. A mathematical
model was developed for minimizing total inventory cost when demand is deterministic. The model was implemented
using the AMPL modelling language. Optimal solutions for different scenarios, i.e. different sets of deterministic
demand, are obtained using this model. These solutions are used as input data for new model which finds
a compromise solution to minimizing the total regret. The total regret is defined as the sum of the differences between
the total inventory cost obtained using compromise solution and the total inventory cost obtained using optimal
solution for a given scenario. Experimental results show that implementing transshipment between retails
may reduce total inventory cost. | Apstrakt U ovom radu opisuje se model lanca snabdevanja sa tri karike: dobavljač, distributivni centar i maloprodaja.
Tražnja je slučajnog karaktera i zadovoljava se u objektima maloprodaje. Maloprodavci se periodično (dnevno)
snabdevaju iz distributivnog centra, a ovaj jednom u nekoliko perioda (jednom nedeljno), od dobavljača. Zalihe
se kontrolišu na kraju perioda, i naručuju za sledeći period. Razmatraju se dva sistema snabdevanja: a) kada ne
postoji poprečno snabdevanja između objekata maloprodaje i b) kada postoji mogućnost preraspodele zaliha
izme|u maloprodavaca. Razvijen je polazni matematički model za nalaženje optimalne politike snabdevanja kojom
se minimiziraju ukupni troškovi za determinističku tražnju. Model je implementiran u modelujućem jeziku
AMPL i korišćen je za odreživanje ulaznih podataka za sledeći, složeniji model u kojem se traži najbolja politika snabdevanja za slučaj stohastičke tražnje. Kao kriterijumska funkcija koristi se ukupno žaljenje koje se računa kao zbir razlike ostvarenih troškova za slučajnu tražnju u odnosu na optimalne troškove kada bi tražnja bila deterministička. Izvršeni su eksperimenti sa hipotetičkim podacima i data je analiza i poređenje različitih sistema funkcionisanja lanca snabdevanja. |
Pages: 21-29 | Strane: 21-29 |