Bibliša: Aligned Collection Search Tool

[ Log In ] [ Register ]
Guidelines for OER creation and publishingSmernice za kreiranje i objavljivanje OER sadržaja
BAEKTEL Project, Project report [pdf]BAEKTEL Projekat, Projektni izveštaj [pdf]
ID: 5.2015.2.1 Number: 2 Year: 2015 UDC: [tmx] [bow]
Aleksandar Borković
Institution: University of Banja Luka (UBL)
Mail: aleksandar.borkovic@baektel.eu
Aleksandar Borković
Institucija: Univerzitet u Banjoj Luci
E-pošta: aleksandar.borkovic@baektel.eu
Maja Ilić
Institution: UBL University of Banja Luka (UBL)
Mail: maja.ilic@baektel.eu
Maja Ilić
Institucija: Univerzitet u Banjoj Luci
E-pošta: maja.ilic@baektel.eu
Dijana Majstorović
Institution: UBL University of Banja Luka (UBL)
Mail: dijana.majstorovic@baektel.eu
Dijana Majstorović
Institucija: Univerzitet u Banjoj Luci
E-pošta: dijana.majstorovic@baektel.eu
Natasa Mrđa
Institution: University of Banja Luka (UBL)
Mail: natasa.mrdja@baektel.eu
Natasa Mrđa
Institucija: Univerzitet u Banjoj Luci
E-pošta: natasa.mrdja@baektel.eu
Marija Radojičić
Institution: University of Belgrade (UB)
Mail: marija.radojicic@baektel.eu
Marija Radojičić
Institucija: Univerzitet u Beogradu
E-pošta: marija.radojicic@baektel.eu
Irena Rajlić
Institution: AMP ArcelorMittal Prijedor (AMP)
Mail: irena.rajlic@baektel.eu
Irena Rajlić
Institucija: AMP ArcelorMittal Prijedor (AMP)
E-pošta: irena.rajlic@baektel.eu
Saša Tatar
Institution: University of Banja Luka (UBL)
Mail: sasa.tatar@baektel.eu
Saša Tatar
Institucija: Univerzitet u Banjoj Luci
E-pošta: sasa.tatar@baektel.eu
Abstract
The Guidelines outline the key issues in production and publishing of OER and provide suggestions on how to integrate OER into higher education process, or the lifelong learning process. The purpose of the Guidelines is to encourage state institutions and competent officials to invest in the systematic production and use of OER and to integrate them into higher education, and to enable the academic staff, students, pupils and all interested individuals to participate in production and use of OER in order to improve the quality, increase availability and reduce costs of primary and higher education. A conscious decision has been made not to provide an in-depth overview, but rather to present the basic information necessary for the fulfillment of set objectives, while readers are encouraged to seek additional information in the references cited and on the Internet.
Apstrakt
Smernice ukazuju na ključne probleme u stvaranju i objavljivanju OER-a te daju preporuke za njegovo uvrštavanje u obrazovni proces, odnosno proces cjeloživotnog učenja. Svrha Smernica je da se podstaknu državne institucije i odgovorni zvaničnici na investiranje u sistematsko stvaranje i korištenje OER-a, te njegovo duboko integrisanje u obrazovni sistem, a članovi nastavnog osoblja, studenti, đaci, kao i svi zainteresovani pojedinci da i sami učestvuju u kreiranju i korištenju OER-a, sve u cilju unapređenja kvaliteta, povećanja dostupnosti i smanjenja troškova osnovnog i višeg obrazovanja. Napravljena je svjesna odluka da se ne ide previše u dubinu, nego da se radije uvrste osnovne informacije potrebne za ispunjenje zadanih ciljeva, dok se čitaoci podstiču da dodatne informacije potraže u navedenim referencama i na internetu.
Keywords: BAEKTEL, OER, OER contentKljučne reči: BAEKTEL, OER, Sadrzaj OER-a
Pages: 39Strane: 40
C:\inetpub\BiblishaMongo\export\11\svg\5_2015_2_1_tmx_0.svg